"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dilluns, 5 de maig del 2014

MÉS NATURALITAT I MENYS MÀGIA

En realitat l'article original de Binmi Laditan es titula "Estic farta de fer que la infantesa dels meus fills sigui màgica". És una reflexió punyent sobre l'activisme de molts pares i mares a l'hora d'organitzar la vida dels seus fills. Diu així:

Si les nostres àvies i besàvies veiessin la pressió que les mares d'avui dia s'autoimposen , pensarien que estem malaltes .

Des de quan ser una bona mare significa passar-se els dies fent manualitats complicades pels nens , convertint les seves habitacions en portades de revista amb obres d'art d'Ikea ​​i vestint-les a l'última moda , sempre combinats ?

No crec en absolut que les mares modernes vulguin més als seus fills del que les nostres besàvies volien els seus. Simplement , ens sentim obligades a demostrar-ho amb ridícules i cares festes d'aniversari plenes de cupcakes casolans amb 18 toppings diferents i una infinitat de regals .

En els últims anys , m'he vist ficada en aquest model paternal de qualsevol cosa que facis , jo puc fer-la millor , que es basa en buscar idees a Pinterest , reproduir a la perfecció i compartir-les amb desconeguts i amics a través de blocs i de Facebook .

Tot d'una, em vaig adonar : no tenim per què fer que la infància dels nostres fills sigui màgica . La infància ja és màgica de per si , fins i tot quan no és perfecta . La meva infància no va ser perfecta i no érem rics , però m'ho passava molt bé en els meus aniversari perquè els meus amics venien . L'important no eren els regals , ni la decoració al detall , ni res d'això . Ens n'hi havia prou amb explotar globus , córrer pel pati i menjar pastís . Bastant simple , però màgic . És el que recordo d'aquests moments .

Per Nadal , els meus pares ens compraven dos regals a cada un, tenint en compte que érem quatre nens i que els seus ingressos eren limitats . No hi havia campanyes que estiguessin picant des de novembre amb les activitats que calia marcar al calendari . No hi havia llaminadures especials nadalenques , i pocs ornaments ( si és que n'hi havia algun ) . Ni tan sols preparàvem galetes . El que ens feia realment feliços era ficar-nos en un llit els quatre pensant que podríem sentir el Pare Noel colar-se per la xemeneia . Era molt divertit intentar aguantar tota la nit desperts , xiuxiuejar , riure junts , i desitjar amb ànsia que es fes de dia . Era màgic . Mai vaig sentir que em faltés alguna cosa.

No recordo una sola vegada en que els meus pares fessin manualitats amb mi . Les manualitats era una cosa que es feia a l'escola. Les úniques manualitats que recordo són les que feia la meva mare en el seu temps lliure . Sovint m'adormia el soroll de la seva màquina de cosir quan es posava a arreglar el baix dels nostres pantalons o convertir un tros de tela en accessoris per als cabells que després venia .

A casa jugàvem . Tota l'estona . Després de l'escola , tornàvem caminant des de la parada d'autobús , deixàvem la motxilla i la meva mare ens empenyia a sortir de casa . Ens quedàvem amb els nens del veïnat fins l'hora de sopar . Era una altra època ... Ara , molt pocs de nosaltres deixem que els nostres fills vagin sols per aquí . A més , quan érem nens i estàvem a casa, jugàvem pel nostre compte . Teníem els nostres jocs , fèiem fortaleses amb mantes , vèiem la televisió , baixàvem per les escales amb coixins . Els nostres pares no eren els responsables de la nostra diversió . Si se'ns ocorria murmurar les paraules màgiques " estic avorrit" , en un moment ens donaven una llista de tasques .

Miro enrere a la meva infància i somric . Encara recordo com era això de divertir-se sense preocupacions .

Els meus pares es van ocupar de mantenir calents i alimentats , i ocasionalment planejaven alguna activitat especial per a nosaltres ( la pizza dels divendres a la nit era una tradició ) , però en el dia a dia , ens espavilàvem pel nostre compte . Poques vegades jugaven amb nosaltres . A part de la típica caixa de cartró buida que trobàvem a les portes de qualsevol botiga , no ens regalaven joguines llevat que fos el nostre aniversari o una festa especial . Els nostres pares eren allà sempre que necessitàvem alguna cosa, o en cas d'accident , però no eren la nostra principal font de diversió .

Avui en dia , es fa creure als pares que el que beneficia els fills és estar constantment amb ells, mà a mà , cara a cara : "Què necessites , afecte meu? Què puc fer perquè el teu infància sigui increïble ? " . En una visita a Pinterest , és inevitable veure coses com "100 idees de manualitats per a estiu " , " 200 activitats casolanes per hivern" , " 600 coses que pots fer amb els teus fills en vacances " , " 12.000 milions d'estratègies per al Ratoncito Pérez " , " 400 bilions d'idees per a festes d'aniversari temàtiques " , etc .

Els pares no són els que fan que la infància sigui màgica . És clar que els casos de violència i abandonament sí que poden arruïnar , però , en general , la màgia és alguna cosa inherent a l'edat . Veure el món des dels ulls innocents d'un nen és màgic . Jugar amb la neu a l'hivern quan tens cinc anys és màgic . Perdre entre les joguines tirats pel terra és màgic . Recollir pedres i guadárselas a la butxaca és màgic . Caminar amb un pal és màgic .

No és la nostra responsabilitat crear i proporcionar records màgics cada dia , com si es tractés d'una obligació .

Res d'això nega la importància del temps que es passa en família . Una cosa és, però , concentrar-se en passar temps junts i una altra cosa molt diferent és concentrar-se en la construcció d'una activitat . Una es pot concebre com una cosa forçada , amb un objectiu predeterminat , mentre que l'altra és més relaxada i natural . Els pares se senten tan obligats a crear experiències que es pot palpar l'enorme pressió que suporten .

M'han dit que quan tenia cinc anys vam anar a Disneyland . Jo no recordo haver anat , però he vist les fotos borroses d'aquell moment . En canvi , el que sí recordo amb gran és una disfressa de pirata que m'encantava , agafar prunes de l'arbre de davant de casa , les roques que m'agradava escalar i el meu gos , amb el qual jugava a les escales del portal.

No recordo les vacances per a les que els meus pares probablement van estar estalviant durant mesos ; segur que , més que res , van ser estressants . El lloc més màgic de la meva infància no era cap parc d'atraccions ; era la meva casa, el meu llit , el meu pati , els meus amics , la meva família , els meus llibres i la meva pròpia ment .

Quan fem de la vida una gran producció , els nostres fills es converteixen en el públic , i creix la seva gana per l'entreteniment . Estem criant una generació de persones incapaces de trobar la bellesa en les coses mundanes ?

Volem ensenyar als nostres fills que la màgia de la vida és una cosa que ve en un embolcall preciós , o que la màgia és una cosa que cada un ha de descobrir per si mateix ?

Planejar tot tipus d'esdeveniments , treballs manuals i vacances cares no resulta perjudicial per als nostres fills . No obstant això , si les ànsies per voler fer de tot procedeixen de la pressió o de la idea que tot això és una part imprescindible en la infància de qualsevol persona , hauríem de replantejar millor les coses .

Una infància sense les manualitats de Pinterest pot ser igualment màgica . Una infància sense viatjar en vacances també pot ser màgica . La màgia de la qual parlem , i la que volem que els nostres fills experimentin , no surt de la nostra creativitat , no consisteix en això . La podem descobrir en la tranquil · litat d'un rierol , al tobogan del parc , i en el riure innocent d'una nova vida .

Estem constantment escoltant que els nens d'avui dia no fan prou exercici ; però , potser , el múscul que menys exerciten és la imaginació , ja que intentem trobar desesperadament la recepta per a alguna cosa que ja existeix .

FONT: http://www.huffingtonpost.es/bunmi-laditan/estoy-harta-de-hacer-que-_b_5117045.html

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada