"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

diumenge, 12 de juliol del 2015

CARTA D'UNA MARE AMB UN FILL AUTISTA

autismeEn Pep, un educador de Rubí, ha enllaçat aquest article des del facebook on la mare d'un nen amb trastorn de l'espectre autista li agraeix a una altra mare que hagi convidat al seu fill a un aniversari. Diu molt, val la pena llegir-ho:


Estimada mare,

Tu no em coneixes i jo no et conec, però el meu fill, Timothy, algunes vegades s'asseu al costat del teu a l'escola.

Timothy té un sever desordre de l'espectre autista. Ell també és un nen de set anys que estima i juga amb tot el seu cor. Necessita un munt d'ajuda extra a l'escola i algunes vegades sembla simplement aliè al que està succeint just sota el seu nas.

Ell vol amics, però algunes vegades no sap com fer-los.

Ell vol jugar, però algunes vegades no sap com demanar-ho.

Ell vol ser inclòs, però algunes vegades no sap com.

Nosaltres, els pares de nens amb necessitats especials, sabem massa bé el dolor que senten els nostres petits quan els deixen fora de les reunions socials.

Esports organitzats, cites per jugar, festes de pijames i, sí, les temudes festes d'aniversari.

Puc dir, de tot cor, que el meu fill no ha anat mai a un aniversari. Hem rebut moltes invitacions els passats anys, però la majoria de nens que es limiten a convidar a la classe sencera. No em malinterpreteu. Estic agraïda.

Però em pregunto si els pares saben que passaria si portés a Timothy. Les interrupcions, les rebequeries. Com odiaria que fóssim el centre d'atenció en lloc del nen que compleix anys.

Així que declinem educadament les invitacions. Totes elles.

Fins que la teva invitació va arribar al correu amb una nota especial. Deia:

"Carter seu al costat de Timothy al col·legi Timberky i sempre parla d'ell. Espero realment que pugui venir. Hem llogat un castell inflable que podem unir a un petit tobogan inflable al final. Tindrem també globus i pistoles d'aigua. Potser Timothy pugui venir més d'hora aquest dia si per ell és massa estar amb la classe sencera. Fes-me saber com podem fer que funcioni ".

Tu vas escriure exactament el que necessitava veure aquest dia i ni tan sols ho sabia.

Perquè pel teu fill, ell estava sent inclòs.

Perquè pel teu fill, el se sentia estimat.

Perquè pel teu fill, ell tenia una veu.

I vull que ho sàpigues perquè, per tu, jo vaig poder superar un altre dia més.

Per tu, vaig poder superar un altre repte.

Per tu, puc superar més mirades i més preguntes.

Per tu, tinc esperança en el futur de Timothy.

Simplement vull dir-te el fantàstic treball que estàs fent amb el teu fill.

Aquesta mare respondrà un maleït sí a una invitació per primera vegada en la història. I no puc esperar.

Sincerament,

La molt agraïda mare de Timothy

FONT: 20 minutos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada