"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dijous, 28 d’agost del 2014

10 HABILITATS DELS BONS COMUNICADORS

Gràcies al Twitter del Dani Oli ens ha arribat un article sobre competència oral, concretament l'article parla dels 10 atributs comuns en els bons comunicadors. Diu així:

Els 10 següents atributs pertanyen a veritables experts de la comunicació.

1. Escolten 

"Tenim dues orelles i una boca i hem utilitzar-los de manera proporcional," comenta Susan Cain autora de: The Power of Introverts in a World That Ca't Stop Talking. 

Escoltar és una habilitat essencial en la comunicació efectiva. Ser capaç d'absorbir el que altres diuen permet donar les respostes apropiades. 

Els grans comunicadors no creen converses unilaterals. Ells mai tracten de pensar en les respostes dels altres mentre encara estan parlant, perquè no volen arriscar-se a perdre la pista del que s'està dient. Prestant atenció a cada paraula de la conversa, els bons comunicadors saben exactament que dir quan els toqui parlar. 

2. Relacionen amb els altres 

A mesura que escolten amb atenció, les persones amb habilitats de comunicació efectiva van guanyant més coneixement de la seva audiència. Es tracti d'una habitació plena de gent, o amb un grup de subscriptors en línia o amb una sola persona, adapten la seva missatge segons els oients que tinguin davant. 

És absolutament necessari tenir una idea sobre la teva audiència, perquè sense aquesta comprensió, les teves paraules no tindran sentit. L'entesa ha de ser beneficiós per a tots els components d'un diàleg. Si els missatges són clars, totes les parts se senten compreses. 

3. Simplifiquen la complexitat 

Alguns missatges poden ser complicats i confusos. El bon comunicador, però, pren aquests missatges, els fa clars i concrets per a la seva audiència. Penseu en un professor explicant un nou concepte en una classe d'àlgebra. Si no fa comprensible el complicat, la seva lliçó mai es va a transmetre als estudiants. Reformulant el contingut, els grans comunicadors fan que el missatge sigui comprensible per a més persones. 

4. Saben quan parlar 

Entendre quan es requereix el diàleg sempre et serà útil per a una bona comunicació. Diguem, per exemple, que un empleat en el treball està afluixant el ritme o no entén un concepte. Un cap que reconegui la necessitat d'una conversa serà molt millor que un cap que barra sense paraules el problema sota una catifa. Ells saben quan cal parlar, sent això millor que quedar-se callat i no dir res. 

5. Estan disponibles 

Sempre que es necessita a un excel · lent comunicador, es posen a disposició. Et donen respostes i no et deixen penjat. No són el nuvi que desapareix ni tampoc el cap que no té temps per explicar les tasques. Els bons comunicadors mantenen discussions completes, fent que totes les parts quedin satisfetes. 

6. Practiquen la confiança 

Un bon comunicador sap que és un bon comunicador. No s'amaga darrere d'un llenguatge vague i parla alt i clar. El seu aire de confiança fa que es guanyi la confiança de l'audiència, ja que demostra que sap del que està parlant. 

7. Són específics 

Si vas a transmetre un missatge, no et vas a anar per les branques. Els bons comunicadors tenen un punt clar i concís i no hi ha dubte que és això. Et donaran instruccions detallades o et faran preguntes específiques. No deixen lloc a confusió. 

Per què, es pregunta un comunicador, perdrà el temps tractant d'endolcir seu missatge amb un llenguatge vague? Va a preferir compartir d'una manera directa i evitar confondre l'oient. 

8. Se centren en les seves interaccions 

Una gran part en una bona comunicació és l'eliminació de les distraccions de les interaccions. El bon comunicador se centra exclusivament en el missatge i en l'audiència.

9. Realitzen preguntes 

Una vegada més, en un esforç per comprendre millor a la seva audiència, un bon comunicador utilitza les preguntes. Eviten que hagi confusions amb respostes, no amb suposicions. Qualsevol coneixement adquirit a través d'una pregunta ajuda a complir millor amb el públic, millorant el seu missatge a través d'ella. 

10. Reconeixen els senyals no verbals 

En una xerrada cara a cara, el llenguatge corporal pot ser tan important com les paraules que diuen. Reconèixer la frustració, el nerviosisme o l'excitació a través de senyals no verbals, ajuda a que un gran comunicador entengui a la seva audiència. Al seu torn, pot adaptar millor el seu missatge per a que coincideixi amb l'actitud de la seva audiència. 

FONT:  Lifehack

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada