En moltes escoles a partir de P5 o en els primers cursos de primària entrenen estratègies en aquesta línia per la senzilla raó que la lectura global és la estratègia que dominen els anomenats lectors "experts". Per aquest motiu preparar el camí en aquest sentit pot ser útil. Les empreses de tecnologia ja ho valoren, han fet les seves comprovacions i estan incorporant aquest plantejament a la seva tecnologia.
A l'escola podem fer moltes activitats per millorar la lectura global:
- Proposar llistats de paraules més utilitzades a l'aula i sistematitzar la seva lectura.
- Facilitar llistats de paraules per presentar una lletra concreta ( ampliar el treball de lectura analítica amb una estratègia de lectura global).
- Aprendre llistes de paraules que s'utilitzen amb freqüència per millorar la seva ortografia.
- Demanar als alumnes que facin llistes de paraules sobre un camp semàntic concret (activitats de projectes, per anglès,...).
- Marcar en negreta paraules clau d'un text proposat per fer una primera lectura en diagonal i tenir certs coneixements previs abans de llegir.
- ...i moltes més.
FONT: article al diari ARA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada