"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dilluns, 10 de febrer del 2014

LA CONVENIÈNCIA... de ser realistes i positius!

Per la xarxa he llegit aquest article de l'Eduard Punset que ara comparteixo amb vosaltres. Diu així:

Abans de posar-se a escriure calen tres coses: esmicolar el que es vol fer - és a dir , comprometre amb el que es vol fer - ; comprovar si es compta amb tot el necessari per fer-ho- a això , els psicòlegs en ​​diuen « el repte » - , i mirar els altres per deduir si deixaran sortir-me amb la meva. La millor manera d'enfonsar en el fracàs és oblidar-se de qualsevol dels tres requisits .

He de saber el que em convé . He de tenir en compte si reuneixo forces suficients per aconseguir-ho. I mirar la resta per saber si arrufen només les celles o , per contra , posen cara de felicitat perquè estan segurs que me la vaig a enganxar.

Aquesta tarda volia saber com podia ajudar els altres sense massa esforç . La veritat és que el primer que vaig pensar és que tothom es feia l'anterior composició de lloc : en què petit trencadissa estava jo pensant ? Amb quins mitjans comptava per aconseguir-ho? Em ajudaran els altres a aconseguir-ho o , per contra , no es van a cansar de posar-me obstacles ?

He fet l'experiment i no s'ho poden imaginar : la gent no feia ni cas d'allò que jo pensava . A ningú li interessava ser conscient del que volia aconseguir. La veritat és que tots els altres de la comunitat de veïns , del carrer , de la ciutat o del país pensaven en qualsevol cosa menys en el que jo considerava transcendental .

És cert que des que no preparo Xarxes -el programa de televisió de La 2 , de divulgació científica , amb més d'un milió d'amics a Facebook - , ​​em queda temps per indagar per què amb un somriure a la cara s'aconsegueixen més coses que estant enfadat . És bo saber que la ciència ha demostrat ja que cal conciliar entreteniment i coneixement : « Si segueixes amb aquesta cara de mal geni - els dic jo als meus amics empresaris - , vas a portar a la ruïna a la teva empresa » .


Un altre exemple en aquesta línia de reflexió : la gent que fa el llit després d'haver-los convençut que , a més d'una tasca domèstica , estan fent esport , perd pes , aconsegueix aprimar , mentre que la resta es queda com estava o guanya pes . És a dir , es perd pes si s'està convençut que , a més de fer el llit , s'està fent esport .

Alguns lectors pensaran que la primera de les tres preguntes que em referia abans d'abordar un objectiu o posar-se a escriure tenia poc a veure amb l'interès de la gent . «És molt més important - em diran alguns- l'anàlisi de saber si conte o no amb els mitjans adequats per aconseguir el fi proposat » .

Tinc bastant estalviat per aconseguir el pis que vull ? Si estic tractant d'adquirir un cotxe de segona mà , he calculat , encara que sigui per sobre , el que suposarà en els meus comptes a final de mes ? Però poden creure si els dic que ningú o gairebé ningú comparava els mitjans amb que comptava amb el fi desitjat . Sembla increïble , però la gent es comportava de manera molt similar als enamorats : perden la noció sobre l'estat d'ànim de la persona estimada , es diria que no els importa .

Una cosa semblant passa quan el que se li demana a la persona interessada a aconseguir un objectiu si els adversaris són molts o pocs . El que importa és només el que jo vull i la resta no va amb mi . L'estrany , davant aquest escenari , és que hi hagi tants encerts al nostre voltant .

FONT: http://www.eduardpunset.es/22121/general/saber-que-me-conviene

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada