"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dilluns, 17 de febrer del 2014

KEN ROBINSON : Més creativitat a l'escola?


Sir Ken Robinson, guru internacional de la creativitat, va apostar a Pamplona recentment per fomentar la creativitat en el sistema educatiu durant la seva intervenció en ÀGORA TALENTIA, el I Fòrum Mundial sobre el Talent, celebrat a Pamplona.

" Tinc el ferm convenciment que la majoria dels adults no sap quins són els seus talents ni les seves habilitats innates . I això ens passa perquè el talent sol estar marginat , no ens hem preocupat per ell " . D'aquesta manera s'iniciava Sir Ken Robinson seva intervenció durant la primera jornada de ÀGORA TALENTIA , el I Fòrum Mundial Sobre el Talent , que es va celebrar a Pamplona durant els dies 11 i 12 de febrer i que va organitzar el Govern de Navarra , a través de la agència Navarresa d'Innovació , i per la Fundació Navarra per a la Diversificació .

Robinson , nomenat el 2003 cavaller per la Reina d'Anglaterra pels seus serveis a l'Art , i considerat un expert en el desenvolupament de la creativitat , innovació i recursos humans , va afirmar rotundament que "és fals que el talent es té o no es té , que es desenvolupa en pocs àmbits i que només està present en algunes persones . Jo crec que tots ho tenim , però només ens falta cultivar . En el moment que ho fem repercutirà en el desenvolupament de la nostra societat " . I com vam descobrir aquest talent ? Per Robinson és fonamental " pensar diferent i qüestionar el que se suposa que normal. I és clau que aquests dos aspectes es fomentin en l'educació, ja que a través d'ella , que ens ajuda a trobar una manera de pensar , trobarem valor . No pot ser que, per exemple , l'estat de Califòrnia vagi a invertir aquest any més en seguretat en presons que en educació superior . Cal actuar en la base per així establir unes condicions que afavoreixin el talent . Tot i això , aquest pot descobrir en edat adulta " .

Un ingredient primordial per fomentar el talent és " l'alè d'un tercer. Necessitem que algú ens ajudi i ens guiï en el seu desenvolupament i execució . Confio molt en els professors com ' descobridors ' de capacitats en els alumnes . No poden ocórrer casos com el d'Elvis Presley , a qui li van denegar la seva participació el cor del col·legi perquè la seva veu desentonava " .

Com a conclusió , Robinson , que acaba de presentar el seu llibre L'element , proposa que per "que l'economia reneixi necessitem que els nens pensin de manera creativa alhora que entenguin els valors culturals . El model de linealitat en què vivim està caduc ", ha sentenciat .

Fonthttp://www.agenciasinc.es/Entrevistas/El-talento-se-descubre-pensando-diferente

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada