El dilluns 25 de juny la Facultat
de Ciències de l'Educació, Psicologia i Treball Social de la UdL va celebrar el
final de curs del Grau de formació de mestres de Dual. En aquest acte vam viure
diversos moments especials.
El primer amb una actuació teatral dels alumes de primària
del Col·legi Magí Morera que van interpretar una obra de teatre per reflexionar
sobre els efectes de l'assetjament escolar. Cal valorar que la companyia
teatral La Baldufa en van fer el seguiment i suport tècnic demostrant que el
teatre i les arts en general tenen molta potencialitat en les escoles perquè
desperten habilitats com l'expressió, la creativitat, l'emocionalitat,
l'empatia i moltes altres carregades de valors interessants. Un 10 per la
Baldufa, per les mestres i els alumnes de l'Escola Magí Morera.
La segona part de l'acte vam gaudir d'una xerrada del
professor Daniel Gabarró sota el títol
"Ser mestre: Un repte vital". Gabarró que per a
molts és un filòsof de l'educació va reflexionar en veu alta sobre la decisiva
tasca social dels i les mestres, literalment va expressar que els docents són
la punta de llança dels canvis socials del futur. Va refermar aspectes com que
l'escola ha de ser un espai segur, de confiança i de vincle positiu perquè en
aquests espais és on la ment dels alumnes s'activa i es torna més creativa. I
va recordar que currículum a part l'escola és un lloc per ensenyar
a pensar i a encuriosir-se, a ser persona, a conviure positivament.
Gabarró acostuma a fer afirmacions provocadores i aquest cop no va ser menys quan ens va dir que: L'amor no és sentiment, l'amor és acció, són fets. I va comentar que de vegades pervertim l'amor quan aquest ha de ser més exemplar, amb vincles sans i no dominants. L'amor es demostra quan veiem en els nostres alumnes tots els seus valors i no les mancances. També és una mostra d'amor respondre'ls amb preguntes perquè amb les respostes ells mateixos es guanyin el saber o ensenyar-los a assumir responsabilitats o també a saber gestionar fracassos. Aquest amor docent que descriu Gabarró és un acompanyament des del respecte, des de l'estima, des de la professionalitat docent i des d'un punt de vista on tot estigui centrat en els valors.
I seguint la recomanació d'en Daniel Gabarró tres alumnes de Dual graduades aquest curs van fer un acte d'estima regalant a tota l'audiència una bellíssima cançó composta, interpretada al piano i cantada per elles mateixes. La cirereta d'un pastís a una jornada del Grau de Dual que ens recorda que en la formació inicial de mestres en hi juguem molt, millor dit, ens ho juguem tot.
Aprofito l'escrit per fer una agraïment a dues persones que amb la seva dedicació fan molt perquè el grau de Dual funcioni. Gràcies Txell Morera i gràcies Jordi Coiduras per ser pals de paller.
Gabarró acostuma a fer afirmacions provocadores i aquest cop no va ser menys quan ens va dir que: L'amor no és sentiment, l'amor és acció, són fets. I va comentar que de vegades pervertim l'amor quan aquest ha de ser més exemplar, amb vincles sans i no dominants. L'amor es demostra quan veiem en els nostres alumnes tots els seus valors i no les mancances. També és una mostra d'amor respondre'ls amb preguntes perquè amb les respostes ells mateixos es guanyin el saber o ensenyar-los a assumir responsabilitats o també a saber gestionar fracassos. Aquest amor docent que descriu Gabarró és un acompanyament des del respecte, des de l'estima, des de la professionalitat docent i des d'un punt de vista on tot estigui centrat en els valors.
I seguint la recomanació d'en Daniel Gabarró tres alumnes de Dual graduades aquest curs van fer un acte d'estima regalant a tota l'audiència una bellíssima cançó composta, interpretada al piano i cantada per elles mateixes. La cirereta d'un pastís a una jornada del Grau de Dual que ens recorda que en la formació inicial de mestres en hi juguem molt, millor dit, ens ho juguem tot.
Aprofito l'escrit per fer una agraïment a dues persones que amb la seva dedicació fan molt perquè el grau de Dual funcioni. Gràcies Txell Morera i gràcies Jordi Coiduras per ser pals de paller.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada