"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

divendres, 7 d’agost del 2015

VIU EL PRESENT

Des del Rincon del Tibet ens arriba aquesta breu i intessant història. Diu així:
Burma_Myanmar019-2
Un home se li va acostar a un savi ancià i li va dir: -M'han dit que tu ets savi ....

Si us plau, digues-me quines coses pot fer un savi que no està a l'abast de les altres de les persones.

L'ancià li va contestar: quan com, simplement com;

dormo quan estic dormint,

i quan parlo amb tu, només parlo amb tu.

Però això també ho puc fer jo i no per això sóc savi, li va contestar l'home, sorprès.

Jo no ho crec així, li va replicar l'ancià.

Doncs quan dorms recordes els problemes que vas tenir durant el dia

o imagines els que podràs tenir a aixecar-te.

Quan menges estàs planejant el que vas a fer més tard.

I mentre parles amb mi penses en què has de preguntar-

o com vas a respondre'mi, abans que jo acabi de parlar.

El secret és estar conscient del que fem en el moment present

i així gaudir cada minut del miracle de la vida.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada