I un preguntareu què hi ha al darrere d'un projecte de robòtica?
Doncs molt, ens va sorprendre gratament les competències i valors que es poden arribar a aprendre fent robòtica a l'aula.
La Roser, el Pere i el Fredy ens van explicar l'espiral de pensament creatiu que envolta el seu projecte :
- Primer ensenyar a crear copiant..sí, sí hem dit copiant. Els alumnes han de saber reproduir models de construccions per després fer les seves propostes creatives però abans de crear s'han de tenir unes bases i copiar models ajuda a tenir prou destresa i coneixement per, després, atrevir-se a innovar.
- L'error forma part de l'aprenentatge. Provar, provar, errar i tornar a provar...l'error és molt tolerat a robòtica. Una bona manera de naturalitzar l'error potser n'hauríem de prendre nota en altres tipus d'aprenentatges i matèries.
- Treballar en parelles per interactuar, per compartir, per créixer. A Maristes Girona els proposen rols diferents i especialitzats per ensenyar als alumnes a interactuar correctament i col·laborar a parts iguals.
- Posar-los reptes per ensenyar-los a prendre decisions.
- Reflexionar un cop acabada l'activitat per compartir solucions.
- Els continguts de construcció, mecànica i robòtica són secundaris. La prioritat és el procés creatiu de tot plegat.
Tot un descobriment, felicitem als companys i companyes de Maristes Girona per la seva generositat a l'hora de compartir, per la seva professionalitat i per la vocació que ens han demostrat. Gràcies amics i amigues... aneu molt bé!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada