Hem trobat a la xarxa aquesta reflexió al voltant de l'escriptura i ens ha semblat interessant de compartir. Diu així:
A primera vista, els textos breus semblen un assumpte lleuger i superficial, propi de còmics, "showmen", manipuladors o propagandistes. No obstant això, triar les paraules més convincents, elevades i persuasives per comunicar és tasca noble com poques, a la qual s'han dedicat ments i poetes de tots els temps.
La capacitat de síntesi és imprescindible en la comunicació, sempre marcada per l'actualitat i altres condicionaments de temps i espai. Es fa necessari interessar, convèncer, commoure, ajudar o portar a l'acció en temps escassos: trobar resums que indiquin exactament què diferencia una marca, institució o idea de les altres. Quan els textos són realment bons, passen a formar part de la cultura popular i es converteixen en tema de conversa.
La necessitat de frases curtes i intel·ligents ha fet que en la publicitat brillin els escriptors. Persones com David Ogilvy, Leo Burnett o Bill Bernbach van fer el seu aprenentatge redactant anuncis. Però l'impacte dels textos breus va bastant més enllà de la publicitat. Els guions de cinema són rics en cites memorables. Els polítics busquen grans frases, seguint la fecunda tradició anglosaxona de Lincoln, Winston Churchill, JFK o Martin Luther King. En realitat, el bon ús de les paraules és part imprescindible del treball en bona part de les activitats professionals que exercim en aquesta època que alguns anomenen "era de la comunicació".
Alguns pensaven que el desenvolupament d'Internet anava a ser el "cop de gràcia" per a l'escriptura. En realitat, la xarxa genera noves oportunitats per als textos. Persones que no escrivien han tornat a fer-ho en els seus blocs. Hem d'escriure correus electrònics, SMS o missatges en WhatsApp, Facebook, LinkedIn o snapchat. Twitter és també text, i resulta, sovint, un recull de cites valuoses, encara que només es disposi de 140 caràcters.
De vegades, els textos breus adquireixen vida pròpia i la transmissió oral desfigura el seu significat original, provocant tòpics, errors o confusions. Alguns s'han convertit en mites o "llegendes urbanes" que convé aclarir. En qualsevol cas, els poden reflectir ideals, i són font d'optimisme i esperança, exponents dels elements d'humanitat connaturals a la millor comunicació.
Potser els textos hagin de ser ara breus i reduïts, però això no n'ha minvat el valor. La major part de les paraules se les emporta el vent. Però les grans frases breus són memorables, perduren i resisteixen el pas del temps. Escriure segueix sent tan vital com sempre.
FONT: c4etrends.blogspot.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada