Plegats ens hem fet preguntes com:
- Com li podem treure més partit? Val la pena una proposta transversal?
- Si només tinguéssim 2 hores setmanals de classe quines activitats prioritzaríem?
- Quins aprenentatges són essencials?
- És important la competència oral? Per què?
- Com la podem garantir a l’escola?
- Es pot planificar perquè els alumnes aprenguin estratègies?
- Es pot fer des d’infantil? Com?
- Quines activitats fomenten el gust per la lectura?
- Com podem garantir una millor comprensió lectora?
- Quan i com escriuen els nostres alumnes?
- Quan proposem activitat d’escriptura creativa per gaudir de l’escriptura?
- Prioritzem aspectes de creativitat, coherència, estructura dels textos, ortografia, lèxic, aspectes formals, … on posem l'accent?
- Treballem aspectes de llengua de manera col·laborativa o més aviat individual?
- Fem modelatge a l’aula abans de presentar nous aprenentatges?
- Quin espai juga la motivació i l'emocionalitat en les activitats de llengua?
Molts cops per poder seguir fent camí hem de parar una estona a plantejar-nos qüestions essencials i està bé fer-ho en equip per parlar el mateix llenguatge, per anar a una, per plantejar diverses opcions, per tenir objectius comuns, per coneixer-nos més i millor, per debatre obertament i... per decidir. Però , sobretot, per seguir el camí ben acompanyats, amb pas ferm i els objectius ben clars.
Us envio tot el meu apreci i us encoratjo a fer realitat el vostre projecte de millora de la llengua. Junts podeu, ànims!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada