Al blog de la plataforma educativa TICHING trobem aquesta interessant entrevista a l'escriptora Jenifer Fox. Diu així:
Què entenem per fortaleses i quines tenim?
Són activitats que desenvolupes i et fan sentir ple d'energia. Existeixen tres tipus de fortaleses. Les relacionals, que tenen a veure amb les coses que fem per i amb altres persones i que et fan sentir valuós i competent. Després trobem les fortaleses relacionades amb les activitats, és a dir, les tasques que portes a terme i que et fan sentir compromès i ple d'energia.
I finalment?
Les d'aprenentatge, ja que algunes persones aprenen fent coses i altres llegint o escoltant. El problema a les escoles, almenys a Estats Units, és que tendeixen a reconèixer als estudiants que aprenen únicament amb una d'aquestes fortaleses.
I no els atorguen importància a les altres ...
El fet és que hi ha estudiants molt intel · ligents que no tenen èxit. Però si el sistema aconseguís potenciar els seus punts forts i la seva forma d'aprendre, llavors s'involucrarien molt més i serien més actius.
Si tots aprenem de formes diferents, com pot un professor ensenyar en una classe de 30 estudiants?
El primer és reconèixer que l'aprenentatge no es limita a transmetre informació, sinó que consisteix en el desenvolupament d'activitats vinculades amb el món real, que permetin als estudiants participar i fer contribucions en funció dels seus punts forts.
Per exemple?
Pensem en el rodatge d'una pel · lícula. Es necessiten persones que actuïn, que escriguin el guió, que filmin ... Tots ells contribueixen de manera significativa en el procés, però cada un d'elles desenvolupa diferents tasques. I així és la vida real. Per tant a les escoles haurien d'impulsar projectes reals, en els quals els estudiants puguin contribuir al desenvolupament de tasques que aportin valor.
Com podem ajudar els nens a reconèixer les seves fortaleses?
Es poden desenvolupar projectes vinculats a moltes activitats per deixar que els treballin fora de la seva zona de comprensió i així permetre que fracassin. D'aquesta manera contribuïm a que puguin descobrir el que no els agrada o les activitats en què realment són bons.
Fracassar no està ben vist ...
Per això les escoles han allunyar-se de la competició, en la qual només els que obtinguin millors notes són reconeguts. Al cap ia la fi en el món real hauran de trobar una feina per a molts anys que sigui capaç de motivar. I per a això, ja des de l'escola, cal aconseguir que puguin descobrir el que els agrada fer i amb el que puguin tenir èxit, encara que això pugui derivar en algun fracàs momentani.
Estan els professors preparats per satisfer les necessitats actuals o hem de millorar la seva formació?
Cada vegada estan més ben preparats però, tot i així, hem de millorar la seva formació bàsicament en els programes docents de nivell universitari. Actualment el principal problema és que els professors es limiten a repetir el que es porta fent des de fa 200 anys.
En aquest sentit, quins canvis s'han d'aplicar?
El meu treball es basa en la idea que tothom ve a aquest món amb una contribució única a realitzar, de manera que els professors han d'enfocar el seu ensenyament sobre la base de les contribucions úniques dels seus alumnes i oblidar-se de les coses que els nens no poden fer. Bàsicament han de deixar de veure els seus alumnes com a guanyadors i perdedors i observar-com a persones que tenen alguna cosa que aportar. En aquest procés, el seu paper és ajudar-los a trobar les seves fortaleses.
Quin és el paper dels pares?
De plantejar moltes preguntes als seus fills per animar-los a provar coses diferents i permetre'ls renunciar si no s'ho passen bé. No es tracta que es rendeixin immediatament, però sí deixar trobar el que els fa gaudir. També considero important intentar no encoratjar l'assoliment per la mera recepció d'elogis a aconseguir-ho.
Quina és la seva opinió sobre l'actual sistema educatiu?
Penso que no és bo i que els canvis s'apliquen molt lentament. Sóc un agent de canvi pel que és realment frustrant veure com la gent bressola tan lentament noves idees i com vam descobrir amb tanta lentitud nous mètodes per inspirar als nens. Hem d'allunyar del mètode basat en la memorització de fets que després els alumnes han de repetir i bolcar en un examen.
Quina importància tenen les noves tecnologies en aquest procés de canvi?
Són molt importants i crec que aviat constatarem un gran pas endavant que ajudarà a promoure canvis. El problema actual és que els professors encara no han descobert la manera de canviar el pla de classe utilitzant aquestes eines, sinó que només les utilitzen com un valor addicional.
Finalment, com s'imagina l'educació d'aquí a cinc anys?
Desafortunadament, cinc anys en el sistema escolar no és molt, però imagino l'escola més personalitzada. Una cosa com pot ser, per exemple, una experiència de compra en línia. L'educació té l'oportunitat i la capacitat de fer el mateix pel que fa a la personalització dels objectius d'aprenentatge.
FONT: TICHING
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada