Avui recomanem un llibre del Daniel Cassany i aprofitem per mostrar-vos un recull de deu
consells per millorar la correcció de textos. El llibre en qüestió és diu "Reparar l'escriptura. Didàctica de la correcció de l'escrit.".
1.
Corregir només el que l’alumne pugui aprendre. No paga la pena dedicar temps a
corregir aspectes o faltes per a les quals l’alumne no està preparat.
2.
Corregeix quan l’alumne tingui fresc el que ha escrit; és a dir, en el moment
en què ho escriu o poc després. No deixis passar gaire temps entre la redacció
i la correcció.
3.
Si és possible, corregeix les versions prèvies al text, els esborranys, els
esquemes, etc. Recorda que és molt més efectiu que corregir-ne la versió final.
4.
No facis tota la feina de correcció. Deixa alguna cosa per als teus alumnes.
Marca les incorreccions del text i demana’ls que en busquin ells mateixos la
solució correcta.
5.
Dóna instruccions concretes i pràctiques i oblida els comentaris vagues i
general. Per exemple: “reescriu el text, fixa’t en aquest punt, amplia el 3r
paràgraf, escriu frases més curtes, afegeix més punts o comes al 2n
paràgraf...”. Escriu o digues coses que l’alumne pugui entendre.
6.
Deixa temps a classe perquè el alumnes puguin llegir i comentar les teves
correccions. Assegura’t que les llegeixen i que les aprofiten.
7.
Si pots, parla individualment amb cada alumne. Corregeix-ne oralment els
treballs escrits. És més econòmic, pràctic i segur.
8.
Dóna instruccions perquè els alumnes puguin autocorregir-se, ensenya’ls a consultar
diccionaris i gramàtiques, dóna’ls pistes sobre la mena d’errors que han comès,
estimula’ls perquè revisin l’escrit...
9.
No tinguis pressa per corregir-ho tot. Pren-te temps per corregir acuradament
cada escrit. Assegura la qualitat de la correcció, tot i que la quantitat se’n
ressenti.
10.
Fes servir la correcció com un recurs didàctic i no com una obligació. Utilitza
tècniques de correcció variades. Adapta-les a les característiques de cada
alumne.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada