La Carme ens envia aquesta web amb recursos per treballar i millorar la competència oral. Hi ha un apartat de rúbrica on està molt sistematitzada l'evaluació dels alumnes, també es pot desarregar en word i personalitzar al propi gust.
Podeu anar a : COM COMUNICAR
Només una recomanació, les rúbriques ens permeten avaluar d'una manera ben objectiva però també són una important eina per presentar els criteris d'avaluació als nostres alumnes i fer-los més conscients d'allò que és més essencial a l'hora de fer una exposició.
En mostrem aquest exemple:
Assolit
|
Poc Assolit
|
No Assolit
|
|
Vocabulari
|
Empra un lèxic adequat
al tema, a l’audiència, al
grau de formalitat i al propòsit
de la comunicació.
|
No sempre empra un lèxic
adequat al tema, a l’audiència, al grau de formalitat i al propòsit de la
comunicació.
|
No empra un lèxic adequat
al tema, a l’audiència, al
grau
de formalitat ni al
propòsit
de la comunicació.
|
Sintaxi
|
Construeix les frases
correctament. Evita les oracions massa llargues,
no utilitza mots crossa
ni tics lingüístics.
|
Comet algun error en la
construcció de les frases.
A vegades, no les acaba.
En alguns casos, utilitza
oracions massa llargues,
mots crossa o tics
lingüístics.
|
Construeix frases
incorrectes o incompletes.
Utilitza oracions massa llargues, mots crossa i tics lingüístics que
dificulten la comprensió del missatge.
|
Claredat
i concisió
|
S'entén perfectament tot
el que explica. El
missatge
és concís, no està format
per continguts superflus.
|
En ocasions, costa
entendre
el que explica. El
missatge
té algun contingut
superflu.
|
No s’entén el que vol
explicar. El missatge conté un excés d’incisos o construccions
que aporten informació
supèrflua o òbvia.
|
Densitat
informativa
|
Repeteix conceptes,
paraules o frases. Formula preguntes retòriques i posa exemples per esponjar
el discurs
i fer-lo fàcil
d’assimilar.
|
Utilitza pocs recursos per
esponjar el discurs i fer-lo
fàcil d’assimilar, com ara
repetir conceptes, paraules
o frases, formular
preguntes retòriques i posar exemples.
|
No fa servir cap recurs per
esponjar el discurs i fer-lo fàcil d’assimilar, com ara repetir conceptes,
paraules
o frases, formular
preguntes retòriques i posar exemples.
|
Mitjans
de suport
|
Els documents impresos,
les diapositives, etc., no
presenten errors de forma
ni de contingut. Tenen una
unitat d’estil i són útils per millorar la comprensió
de l’exposició.
|
Els documents impresos,
les diapositives, etc., presenten alguns errors de forma o de contingut. No
sempre tenen una unitat d’estil i a vegades enterboleixen la comprensió de
l’exposició.
|
Els documents impresos,
les diapositives, etc., presenten nombrosos errors de forma
i de contingut. No tenen
una unitat d’estil i enterboleixen
la comprensió de
l’exposició.
|
Conclusió
|
El discurs inclou un
apartat
de conclusió que respon
les hipòtesis, les
preguntes
o els objectius plantejats
en la introducció.
|
El discurs inclou un
apartat
de conclusió que respon
parcialment les hipòtesis,
les preguntes o els
objectius plantejats en la introducció.
|
El discurs no inclou
cap apartat de conclusió.
|
Domini
del tema
|
Respon amb rigor
i coneixement les
preguntes que originen l’exposició
i les que li formula
l’audiència,
un cop finalitzat el
discurs.
|
No sempre respon amb rigor
i coneixement les
preguntes que originen l’exposició
o les que li formula
l’audiència,
un cop finalitzat el
discurs.
|
No respon amb rigor ni
coneixement les preguntes
que originen l’exposició
ni
les que li formula
l’audiència,
un cop finalitzat el
discurs.
|
Atenció
i interès
|
Capta l’atenció, implica
l’auditori, n’observa les reaccions i adapta el discurs als interessos dels
destinataris.
|
A estones, capta
l’atenció, implica l’auditori, n’observa
les reaccions i adapta el
discurs als interessos dels destinataris.
|
No capta l’atenció, no
implica l’auditori en la comunicació
i no adapta el discurs als
interessos dels destinataris.
|
Temps
|
S'ha ajustat al temps
establert.
|
S'ha excedit o li ha
mancat temps, però no gaire.
|
Ha acabat molt ràpid
o ha utilitzat molt més
temps
del previst.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada