"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dissabte, 31 de març del 2012

RECURSOS MATEMÀTICS

A la web de l'educat XARXA DOCENT he trobat una proposta de recursos matemàtics, es tracta de "Toomates Portable" la versió descarregable de tota la web www.toomates.net amb totes les seves funcionalitats i tots els seus materials didàctics.
El programa que baixareu es pot executar sense necessitat d'internet en un llapis de memòria. En total ocupa 1200 Mb de materials didàctics.

Teniu més informació a: http://www.toomates.net?a=6662

I les instruccions d'ús a: http://www.toomates.net/portable/instruccions_portable.htm

divendres, 30 de març del 2012

Un repte... relaxar-vos 2 minuts!

A veure si podeu superar el joc que ens envia l'amic Francesc. Es tracta d'una web que ens proposa relaxar-nos durant 2 minuts, si toquem el ratolí o fem alguna activitat a l'ordinador torna a posar el comptador a zero.


Us atreviu a provar? cliqueu aquí



dimarts, 27 de març del 2012

CARTA D'UNA FILLA A TOTS ELS PARES DEL MÓN

Aquest escrit fa temps que roda pel món ja l'havia llegit en una altra ocasió i m'ha agradat tornar a rellegir-lo. Diu així:

- No em donis tot el que et demano.
- A vegades només demano quan només puc rebre.
- Estima’m i diga-m’ho!
- A mi m’agrada sentir-t’ho dir, encara que tu pensis que no és necessari.
- No em cridis.
- Et respecto menys quan tu no ho fas. I m’ensenyes a cridar a mi també i jo no ho vull fer.
- Tracta’m amb amabilitat i cordialitat de la mateixa manera que ho fas amb els teus amics.
- Que siguem família no significa que no puguem ser amics.
- Si faig alguna cosa malament, no em preguntis per què ho he fet.
- A vegades, ni jo mateix ho sé.
- No diguis mentides davant meu, ni em demanis que les digui per tu. Fas que perdi la fe en el que dius i em sento malament.
- Quan t’equivoques en alguna cosa, ho has d’admetre.
- Millorarà la meva opinió de tu si m’ensenyes a admetre també els meus errors.
- No em comparis amb ningú, especialment amb els meus germans.
- Si em fas semblar millor que els altres, algú patirà (i si em fas semblar pitjor, qui patirà seré jo).
- Deixa’m fer les coses per mi mateix.
- Si tu ho fas per mi, no podré aprendre.
- No em donis sempre ordres.
- Si en comptes d’ordenar-me fer alguna cosa, m’ho demanes, ho faria més ràpid i més a gust.
- No canviïs d’opinió tantes vegades sobre el que haig de fer.
- Decideix-te i mantingues aquesta posició.
- Fes realitat les teves promeses, les bones i les dolentes.
- Si em promets un premi, dóna-me’l, però també si és un càstig.
- Intenta comprendre’m i ajudar-me.
- Quan t’expliqui un problema no em diguis: “això no té importància…” perquè per mi sí que en té.
- No em diguis que faci el que tu no fas.
- Jo aprendré i faré sempre el que tu facis, encara que no m’ho diguis. Però mai faré el que tu no dius i no fas.

dilluns, 26 de març del 2012

EDUCACIÓ CIUTADANA

Hi ha un conegut proverbi africà que diu:

"Cal tota la tribu per educar un nen"

L'educació no és responsabilitat exclusiva dels mestres, tots en certa manera eduquem. A casa, quan anem a un comerç, quan veiem les actuacions de personatges públics (polítiques, futbolistes, artistes,...), sempre tenim l'oportunitat de mostrar models positius o de reflexionar sobre altres models que no ho són. Deixo aquesta foto que em resulta entranyable per la seva senzillesa i alhora per la grandesa del contingut. Si algun dia aneu o passeu per Almacelles la podreu veure just a la façana de l'ajuntament.


divendres, 23 de març del 2012

ASSEMBLEA A LA FUSTERIA


Una història que m'envia la Carme, una companya d'infantil. En l'escola i en la vida estem immersos en mil relacions, aquesta narració ens aproxima a aquesta realitat i ens proposa una visió positiva en l'aspecte de convivència.

Diuen que a la fusteria hi va haver una vegada una estranya assemblea. Va ser una reunió de eines per arreglar les seves diferències. El martell va exercir la presidència, però l’assemblea li va notificar que havia de renunciar.
¿La causa?
Resulta que era massa sorollós. El martell va acceptar la seva culpa, però va demanar que també fos expulsat el cargol; va dir que calia donar-li moltes voltes perquè servís d'alguna cosa.Davant l'atac, el cargol va acceptar també, però al seu torn va demanar l'expulsió de la llima. Va fer veure que era molt aspra en el seu tracte i sempre tenia friccions amb els altres.I la llima va estar d’acord, a condició que fos expulsat el metre que sempre se la passava mesurant als altres segons la seva mida, com si fos l’únic perfecte.
En això va entrar el fuster, es va posar el davantal i va iniciar seu treball. Va utilitzar el martell, la llima, el metro i el cargol. Finalment, la tosca fusta inicial es convertir en un bonic joc d'escacs.Quan la fusteria va quedar novament sola, la assemblea va reprendre la deliberació. Va ser llavors quan va prendre la paraula el xerrac, i va dir:"Senyors, ha quedat demostrat que tenim defectes, però el fuster treballa amb les nostres qualitats. Això és el que ens fa valuosos. Així que no pensem ja en els nostres punts dolents i nos en la utilitat dels nostres punts bons ".
L'assemblea va trobar llavors que el martell era fort, el cargol unia i donava força, la llima era especial per afinar i llimar asprors i van observar que el metre era precís i exacte.Es van sentir llavors un equip capaç de produir i fer coses de qualitat. Es van sentir orgullosos de les seves fortaleses i de treballar junts.Passa el mateix amb els éssers humans. Observeu i ho comprovareu. Quan en una empresa el personal cerca sovint defectes en els altres, la situació es torna tensa i negativa. En canvi, en tractar amb sinceritat i percebre els punts forts dels altres, és quan floreixen els millors assoliments humans.

És fàcil trobar defectes, qualsevol tonto pot fer-ho, però trobar qualitats, això és per als esperits superiors que són capaços d'inspirar tots els èxits humans.
Klerm

dimecres, 21 de març del 2012

EL COR TÉ CERVELL

Els educadors i educadores sabem del veritable poder de l'afectivitat. Annie Marquier, matemàtica i investigadora de la conciencia ens aproxima a nous coneixements científics que van en aquest sentit. Un presentem un interessant article de La Vanguardia que m'ha enviat el Nono Siles un educador que treballa a Andalusia i que té el cor al Perú.
Diu així:

Que el cor té cervell és una metàfora, no?
No. S'ha descobert que el cor amb un sistema nerviós independent i ben desenvolupat amb més de 40.000 neurones i una complexa i atapeïda xarxa de neurotransmissors, proteïnes i cèl · lules de suport.

És intel · ligent?
Gràcies a aquests circuits tan elaborats, sembla que el cor pot prendre decisions i passar a l'acció independentment del cervell, i que pot aprendre, recordar i fins i tot percebre. Hi ha quatre tipus de connexions que parteixen del cor i van cap al cervell del cap.Primera ...La comunicació neurològica mitjançant la transmissió d'impulsos nerviosos. El cor envia més informació al cervell de la que rep, és l'únic òrgan del cos amb aquesta propietat, i pot inhibir o activar determinades parts del cervell segons les circumstàncies.


Significa això que el cor pot influir en la nostra manera de pensar?
Pot influir en la nostra percepció de la realitat i per tant en les nostres reaccions.Segona connexió ...La informació bioquímica mitjançant hormones i neurotransmissors. És el cor el que produeix l'hormona ANF, la qual assegura l'equilibri general del cos: l'homeòstasi. Un dels seus efectes és inhibir la producció de l'hormona de l'estrès i produir i alliberar oxitocina, la que es coneix com a hormona de l'amor.Tercera ...La comunicació biofísica mitjançant ones de pressió. Sembla que a través del ritme cardíac i les seves variacions el cor envia missatges al cervell ia la resta del cos.Quarta ...La comunicació energètica: el camp electromagnètic del cor és el més potent de tots els òrgans del cos, 5.000 vegades més intens que el del cervell. I s'ha observat que canvia en funció de l'estat emocional. Quan tenim por, frustració o estrès es torna caòtic.


I s'ordena amb les emocions positives?
Sí I sabem que el camp magnètic del cor s'estén al voltant del cos entre dos i quatre metres, és a dir, que tots els que ens envolten reben la informació energètica continguda en el nostre cor.


A quines conclusions ens porten aquests descobriments?
El circuit del cervell del cor és el primer a tractar la informació que després passa pel cervell del cap. 


No serà aquest nou circuit un pas més en l'evolució humana?
Hi ha dues classes de variació de la freqüència cardíaca: una és harmoniosa, d'ones àmplies i regulars, i pren aquesta forma quan la persona té emocions i pensaments positius, elevats i generosos. L'altra és desordenada, amb ones incoherents.


Apareix amb les emocions negatives?
Sí, amb la por, la ira o la desconfiança. Però hi ha més: les ones cerebrals es sincronitzen amb aquestes variacions del ritme cardíac, és a dir, que el cor arrossega al capdavant. La conclusió és que l'amor del cor no és una emoció, és un estat de consciència intel · ligent....Ja veu, el cervell del cor activa en el cervell del cap centres superiors de percepció completament nous que interpreten la realitat sense recolzar-se en experiències passades. Aquest nou circuit no passa per les velles memòries, el seu coneixement és immediat, instantani, i per això, té una percepció exacta de la realitat.


Sembla ciència ficció.
Està demostrat que quan l'ésser humà utilitza el cervell del cor crea un estat de coherència biològic, tot s'harmonitza i funciona correctament, és una intel · ligència superior que s'activa a través de les emocions positives.Doncs sembla que ningú l'utilitzi ...És un potencial no activat, però comença a estar accessible per a un gran nombre de persones.


I com puc activar aquest circuit?
Cultivant les qualitats del cor: l'obertura cap al proïsme, l escoltar, la paciència, la cooperació, l'acceptació de les diferències, el coratge ...


¿Sants les 24 hores?
És la pràctica de pensaments i emocions positives. En essència, alliberar l'esperit de separació i dels tres mecanismes primaris: la por, el desig i l'ànsia de domini, mecanismes que estan ancorats profundament en l'ésser humà perquè ens han servit per sobreviure milions d'anys.


I com ens lliurem d'ells?
Prenent la posició de testimonis, observant els nostres pensaments i emocions sense jutjar-los, i escollint les emocions que ens poden fer sentir bé. Hem d'aprendre a confiar en la intuïció i reconèixer que el veritable origen de les nostres reaccions emocionals no està en el que passa a l'exterior, sinó dins nostre.Ja.Cultivi el silenci, contacti amb la natura, visqui períodes de soledat, mediti, contempli, cuidi el seu entorn vibratori, treballi en grup, visqui amb senzillesa. I pregunti al seu cor quan no sapigui què fer.

dilluns, 19 de març del 2012

EDUCAR EL TALENT

El filòsof i pedagog José Antonio Marina ens parla d'educació i talent. Ens proposa seguir sembrant talent a les escoles. Us deixem un resum de 5 minuts :


dissabte, 17 de març del 2012

RECURSOS: bancs de sons i tipus de lletres

En un curs de formació sobre moodle i recursos digitals hem descobert aquests espais Web amb tipologies de lletres per descarregar i arxius plens de sons per fer muntatges, jugar a l'aula de música o treballar l'estimulació del llenguatge amb els més petits. Us hem triat alguns enllaços interessants:

música clàssica organitzada per autors

tipus de lletres per descarregar

sons d'animals i altres