Les jornades pedagògiques responen a la inquietud del moment educatiu, a la necessitat de repensar i de compartir bones experiències que ens ajudaran a fer camí.
Us facilitem el contingut dels 2 dies i també us animem a participar. Les inscripcions, que són gratuïtes, es poden formalitzar a: http://goo.gl/DO7hom
Divendres 30 de gener
18h- Protocol d’autoritats.
18h- Protocol d’autoritats.
18'15h- Xerrada inaugural d'en Xavier Melgarejo
Exdirector de l’escola Claret de Barcelona i membre de prestigi del Consell Escolar de Catalunya.
Tema: Propostes per una millor participació de la comunitat educativa al centre.
Dissabte 31 de gener
9h- Presentació i vídeo reflexió
9:15h Taula rodona, col•loqui i presentació de tallers. En el decurs de la taula rodona es donarà la oportunitat d’escriure per twitter preguntes i suggerències que es podrán veure i comentar a temps real. També es poden deixar preguntes escrites en el moment de formalitzar la inscripció virtual.
Ponents i plantejament de sortida en la taula rodona:
Ponents i plantejament de sortida en la taula rodona:
Pere Pujolàs - des de la prespectiva de l'aprenentatge cooperatiu a les escoles.
Xavier Melgarejo- aportant la visió de gestió general d'un centre i l'experiència de Finlàndia.
Carme Alemany - des de la proposta dels canvis metodològics que prioritzen la participació de l'alumnat.
Rocio Carrión- des de la proposta de les comunitats d'aprenentatge a les escoles.
Xavier Melgarejo- aportant la visió de gestió general d'un centre i l'experiència de Finlàndia.
Carme Alemany - des de la proposta dels canvis metodològics que prioritzen la participació de l'alumnat.
Rocio Carrión- des de la proposta de les comunitats d'aprenentatge a les escoles.
11h- 11:45h Pausa cafè
12:00h- 13:30h: Presentació dels tallers
TALLER 1: APS Ètica pràctica
A càrrec de : Laura Tarradelles Sales
Currículum: Professora de secundària Maristes Rubí
Destinataris: Professorat que vulgui orientar-se sobre l’aplicació de l’APS en el curriculum escolar.
Resum:Els alumnes detecten una necessitat a l´entorn proper (ciutat, barri, escola), fan una recerca teòrica i apliquen aquests coneixements per a millorar la necessitat social detectada.
TALLER 2: Educació Connectada en Xarxa: Construint el nostre PLE
A càrrec de: Jordi Cano i Sobrevals
Currículum: Professor de música a secundària (Maristes Montserrat) i professor associat Didàctica de la Música (UdL)
Destinataris: professorat en general
Resum:Tots tenim un Entorn Personal d’Aprenentatge (PLE) que hem anat configurant al llarg de la nostra vida. Les TIC ens possibiliten millorar les eines per cercar, analitzar i sobretot, compartir aquests aprenentatges. Les xarxes socials a més, hi afegeixen un embolcall atractiu. Però, podem crear ponts entre aquest entorn informal i desorganitzat però de riquesa infinita i la formalitat estructurada de l’escola ?
TALLER 3: Jo participo, tu participes,... ells participen?
A càrrec de: Equip d’orientació de l’escola Maristes Montserrat de Lleida.
Currículum: Mestres amb Licenciatures de psicologia, pedagogia o psicopedagogia
Destinataris: Pares de nens de Primària
Resum: Ens qüestionarem la participació dels nostres fills en l’entorn familiar, repensant criteris a l’hora de donar-los autonomia. Valorant si com a pares participem de les seves propostes. Aprendrem estratègies tot endinsant-nos en l’anàlisi de situacions reals.
TALLER 4: Com participen els nostres fills quan els donem la paraula.
A càrrec de: Francesc Jové i Blanca Moreno
Currículum: Psicopedagogs
Destinataris: Pares de nois i noies adolescents.
Resum: una sessió sobre adolescència organitzada per professionals de l’Ajuntament de Lleida que està destinada a familiars, alumnes i professors.
TALLER 5: Projecte Artistes. Com fem participar els nens en el projecte artistes.
A càrrec de: Teresa Borràs Vilaltella i Gemma Gòdia Jordana
Currículum: Professores de l’Escola Maristes Montserrat
Destinataris: Professorat de plàstica i mestres de primària que vulguin utilitzar l’art com a eina de comunicació amb els alumnes.
Resum: Reinterpretació de l'obra de Tàpies com a mitjà per identificar i exterioritzar emocions.
TALLER 6: Comunitats d’aprenentatge
A càrrec de: Rocio García Carrión
Currículum: Doctora en Pedagogia
Destinataris: Professorat en general
Resum: Les Comunitats d’Aprenentatge es defineixen com un projecte de transformació social i cultural d’un centre educatiu i del seu entorn per a aconseguir una societat de la informació per a totes les persones, basada en l’aprenentatge dialògic, mitjançant una educació participativa de la comunitat, que es concreta en tots els seus espais, inclosa l’aula.
TALLER 7: Recursos TAC per l’area de llengua
A càrrec de: Ricard Bertran Puigpinós
Currículum: Mestre, músic, comunicador audiovisual, escriptor ocasional.
Destinataris: Nivell usuari.
Resum: Compartirem alguns recursos TAC, de fàcil realització, que poden ajudar-nos en la nostra tasca amb els alumnes perquè participin d’una manera més activa i col·laborativa a l'àrea de llengua.
TALLER 8: Gestió de projectes de lleure participatius amb els joves
A càrrec de: Raül Cabús i Lomba
Currículum: Equip de Pastoral Fundació Champagnat. Cap d'Estudis i Secretari de l'Escola Mirall.
Destinataris: Persones vinculades a l'educació en el lleure..
Resum: Com gestionar projectes relacionats amb el lleure educatiu.
TALLER 9: El plaer d'aprendre, el treball d'investigació a l'escola
A càrrec de:Carme Alemany Miralpeix
Currículum: Mestra d'educació primària. He estat treballant els últims 34 anys a l'escola pública "El roure gros" de Santa Eulàlia de Riuprimer, en la que he exercit com a mestra, directora i cap d'estudis.
Destinataris: mestres de Primària i professors de secundària
Resum: Com treballar totes les àrees d'aprenentatge a partir de la ciència. La investigació, la reflexió, la conversa, el treball en equip, els valors de la diversitat i la cooperació entre infants, joves i mestres possibiliten l'aprenentatge significatiu. Com preparar un treball d'investigació que respongui als interessos de l'alumne i faciliti l'accés global al coneixement.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada