"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

divendres, 21 de novembre del 2014

CARTA D'UNA MESTRA PER REFLEXIONAR SOBRE AVALUACIONS

Rachel Tomlinson és la directora del col·legi Barrowford de Nelson. En aquesta carta es mostra en contra de la Key Stage 2, una avaluació que es fa als nens de primària quan tenen entre 8 i 11 anys i per això va escriure una carta als seus alumnes. La carta anava dins el mateix sobre que els resultats obtinguts d'aquests exàmens.




Traducció de la carta:

Els resultats dels exàmens dels KS2 els trobareu al final de la carta. Estem molt orgullosos dels coneixements que has demostrat tenir al llarg d'aquesta setmana tan complicada.

Tot i així, pensem que aquests exàmens no avaluen sempre allò que us fa especials i únics. La gent que va idear aquests exàmens i els que avaluen no saben res de vosaltres en comparació amb els vostres professors i familiars.

Ells no saben que molts de vosaltres parleu dos idiomes. No saben que podeu tocar un instrument, ballar o pintar un dibuix. Tampoc saben que els vostres amics poden comptar amb vosaltres perquè esteu al seu costat o que el vostre riure els il·lumini la cara els dies tristos.

Ells tampoc saben que escriviu cançons o poesia, que feu algun esport, que us pregunteu pel futur o que, a vegades, us toca cuidar els vostres germans petits després de l'escola.

Ells no saben que heu viatjat a llocs espectaculars, que sabeu explicar històries realment fantàstiques o que us encanta passar l'estona al costat dels vostres familiars i amics.

Tampoc saben que podeu ser persones dignes de confiança, atentes, amables i que intenteu millorar cada dia... Aquests resultats us diran algunes coses, però no totes.

Així que gaudiu dels vostres resultats i estigueu molt orgullosos d'aquests. Però recordeu que hi ha moltes maneres de ser intel·ligent.


FONT: Nació Digital

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada