Des del blog Justifica tu respuesta ens proposen un article sobre l'agraïment, és molt interessant i diu així:
La paraula gràcies prové del vocable llatí gratia el significat original significa honra o lloança que es dóna a una altra persona per reconèixer-li un favor o acció. La paraula gratia té una arrel indoeuropea * gwere i que té per significat lloar en veu alta. Em va agradar molt conèixer el significat indoeuropeu perquè crec que incideix en alguna cosa tremendament important pel que fa a donar les gràcies es refereix i és la importància de la paraula, el dirigir la veu cap a una altra persona pel motiu que sigui.
3 Maneres de donar les gràcies als teus alumnes.
1. Gràcies. Gràcies. Donar les gràcies a seques és una forma vàlida d'agrair alguna cosa a algú i, per descomptat, molt utilitzada. No dic que no sigui una forma vàlida com a forma de donar les gràcies als teus alumnes, però crec que es tracta d'un agraïment fred, distant i impersonal. Personalment crec que és una forma d'agrair massa neutra i que connecta poc o gens amb la part emocional de l'alumne.
2. Gràcies + [Nom de l'alumne]. Gràcies Ana Aquesta és una altra forma perfectament vàlida de donar les gràcies a l'alumne. Si et fixes bé, hi ha una diferència significativa en aquesta forma de donar les gràcies i és que hi incorpores el nom de l'alumne, hi ha una major personalització i diferenciació. Es tracta d'una forma de donar les gràcies molt més humana i concreta i que l'alumne percebrà com a seva i reforçarà l'agraïment que hagis projectat.
3. Gràcies + [nom de l'alumne] + per [motiu]. Gràcies Ana per portar-me la llista de faltes d'assistència. Aquesta és la tercera forma de donar les gràcies i la que em sembla que més hauria d'usar a l'aula. Crec que hi ha una diferència significativa entre aquest i el segon gràcies. I la diferència rau en l'explicació del motiu pel qual totes les gràcies. Dient el motiu de l'agraïment no fas més que verbalitzar de forma molt més afectiva i efectiva el missatge d'agraïment cap a la teva alumne. I, si et fixes bé, és una acció que tan sols et porta uns pocs segons més que la primera o la segona manera. En aquesta forma de donar les gràcies es potencia molt més l'empatia, reforces la gratitud i afianzas positivament l'acció que hagi dut a terme l'alumne. Donar les gràcies no només és una acte d'agraïment. Donar les gràcies implica una acció, implica una determinació, implica un acte de voluntat, implica una declaració oberta cap als teus alumnes. Per la seva banda, l'alumne rebrà molt més que gratitud de la teva part i l'ajudarà a reforçar el seu autoconcepte, perquè la seva recompensa és el teu agraïment dit en públic i aixecant la veu.
Es pot donar les gràcies sense donar les gràcies?
William Arthur Ward deia que si se sent gratitud i no s'expressa, és com embolicar un regal i no donar-lo. A mi m'agrada molt aquesta cita perquè dóna fe d'una cosa que en moltes ocasions com docent no perceps. I és que de vegades només dones el teu agraïment a través del llenguatge no verbal, és a dir, mitjançant gestos com un lleu somriure, fent l'ull, etc. No dic que no sigui una forma inadequada de donar les gràcies, però crec que si pots acompanyar aquests gestos verbalitzant la paraula gràcies, dient el nom de l'alumne i deixant clar el motiu de l'agraïment, la connexió amb l'alumne, l'empatia amb ell serà sensiblement major.
Avui acabaré aquest article amb un vídeo que he elaborat amb 12 frases per donar les gràcies.
FONT: Justifica tu respuesta
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada