Així es titula un llibre de José Antonio Marina, filòsof, escriptor i destacat docent. El llibre va arribar a les meves mans de la manera més màgica possible... va ser el regal d'un bon amic a qui admiro com a persona i com a educador.
Bé, des del blog compartim algunes aportacions, frases de l'autor i d'altres investigadors. Textos que ens poden ajudar a fer el més meravellós que pot fer el nostre cervell... reflexionar, repensar, qüestionar, valorar... per actuar, per canviar, per buscar alternatives, per oferir noves possibilitats.
Us deixem aquests retalls del llibre:
Totes les coses s'han de fer el més senzilles possible, però no més. Albert Einstein
La funció del cervell és dirigir el comportament de l'organisme per resoldre problemes que afecten a la supervivència i al seu benestar. José A. Marina
Els arbres no deixen veure el bosc, però per veure un bosc s'ha de veure molts arbres. José A. Marina
L'educació té la missió d'ampliar les possibilitats de cada nen. José A. Marina
Educar és l'únic treball que té com a finalitat canviar el cervell humà. Ho hem de tenir present per no ser irresponsables. José A. Marina
Sempre que parlem d'aprenentatge real, estem parlant de memòria. I al revés. José A. Marina
La creativitat es pot ensenyar, és un hàbit. Demana perseverància activa, memòria creadora, operacions mentals, iniciativa, projectes propis i saber seleccionar. José A. Marina
L'objectiu de la intel·ligència és conseguir metes enfrontant-nos a obstacles i superant-los. Sense metes el concepte de intel·ligència no té sentit. Steven Pinker
L'alumne que apren de manera eficient utilitza el seu llenguatge interior per planificar i dirigir els seus processos de pensament i desenvolupa progressivament habilitats que augmenten el seu grau de consciència pel que fa a la seva manera d'aprendre. P.P Gagné
No és el bon funcionament del cervell que produeix bones idees, és la recerca de les bones idees que permet educar un bon cervell. José A. Marina
Hi ha cada com més nens, i cada cop amb més freqüència, que consideren agobiant l'esforç que implica menjar una poma. Massa treball per les mandíbules, les dents i massa temps invertit per la quantitat de plaer obtingut. Aquests nens tampoc els agrada pelar una taronja i prefereixen un suc envasat. Zygmunt Bauman
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada