El Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu del Departament d'Ensenyament ha publicat l'informe d'avaluació del PROJECTE FILOSOFIA 3/18.
Us deixem un resum de l'apartat de conclusions:
En concret, per part de tots els col·lectius consultats —experts, docents, equips directius i centres educatius referents— es considera que promou el raonament com a competència bàsica a partir del rigor, l’argumentació i el diàleg. Més del 90%, tant de docents com d’equips directius, manifesten que el projecte ha tingut com a efecte que els estudiants acabin pensant millor. De fet, la manca de reflexió i raonament entre els estudiants és la principal raó que s’addueix per iniciar el projecte i són molts els docents que reconeixen que el projecte ha fet que l’alumnat argumenti millor (90%), sigui més capaç de trobar raons a les seves opinions (94%) i més autònom intel·lectualment (més del 80%). Un dels centres referents fins i tot opina que el projecte ajuda a reduir el fracàs escolar gràcies al bon nivell de diàleg filosòfic que s’assoleix.
El projecte fa que els alumnes llegeixin i parlin, i a partir d’aquí reflexionin, es facin més crítics i s’avesin a preguntar els perquès. Al mateix temps, fa que els alumnes s’adonin que són els protagonistes del seu aprenentatge i de l’aula, i que, per tant, han de participar-hi. De fet, les dificultats d’expressió oral són la segona causa que motiva l’aplicació del projecte.
Recordem que quasi un 90% dels docents manifesta que el projecte ha fet millorar la comprensió i l’expressió oral de l’alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada