"La lectura fa l'home complet, la conversa el fa àgil i l'escriure precís" Francis Bacon

dimarts, 1 de març del 2011

Vull compartir... PREGUNTES !?!



Aquests dies he tingut la sort de compartir el temps amb un exel·lent catedràtic de filosofia, el Sr. Abilio De Gregorio. I del seu missatge he recollit una breu intervenció que vull compartir amb vosaltres. Ens ha fet una aproximació etimològica a una paraula llatina, diu així:
PRECONTOR: pèrtiga que s'utilitza quan es va en barca , ens ajuda a saber la distància per arribar al fons.
Doncs la sorpresa és que aquesta paraula llatina és la mare de la nostra paraula PREGUNTA... Arribar al fons, buscar més!
En aquest s sentit voldria fer un comentari favorable a la pedagogia de la pregunta, de la curiositat... de desvetllar-la en els nostres alumnes. animant-los a buscar informació, a fer relacions de causa/efecte, a integrar diferents continguts per fer un tot, a analitzar en profunditat, a fer hipòtesis,... a buscar saber.
Veritat que fa reflexionar? A mi m'ha agradat sentir-ho per conscienciar-me en la meva tasca i si això ens fa pensar potser ens farà avançar.

Bona setmana companys i companyes!

2 comentaris:

  1. Ai, caram, curiós això! Els de 5è anem de colònies al Delta de l'Ebre i cada any perxem, que és la manera tradicional per desplaçar-se pels canals i els camps d'arròs inundats. I es diu perxar perquè cal una "perxa", un pal per desplaçar-se, com a Venècia. Cal arribar a fons per seguir avançant.
    El que tinc clar és que la societat (i també la classe) té massa ímputs oberts per arribar a fons de res. Quantes assignatures tenim a l'agenda? Quants projectes tenim oberts? Quants blogs? Quants temes fem en un trimestre? I tot és súper apassionant, però la quantitat ens obliga a passar de puntetes per tot plegat. Fins i tot algun cop arribem a fer avaluació sense haver paït prou bé els continguts. Ai... els continguts... Potser això de precontor, perxar, preguntar... vol dir anar més a l'essencial de les coses. I hem de preguntar-nos què és l'essencial en l'educació? Uf, seguim navegant...

    ResponElimina
  2. Si, el camí potser va en la direcció de l'essència, de prioritzar i aquesta tasca és bàsicament nostra. I quan dic nostra vull dir dels equips, quan creem els marcs de contingut dels nostres projectes d'aprenentatge hem de planificar bé, si ho fem des de l'inici tot rodarà millor... però això demana coordinació, molta coordinació. No és fàcil, tots ho sabem... Val la pena intentar-ho?... Seguim navegant!

    ResponElimina