10 IDEES PER L’EDUCACIÓ MUSICAL (I PER LA NO TAN IMPORTANT...)
- Tota activitat que realitzem a l’escola ha de ser competencial, es a dir, ha de contribuir a millorar alguna de les competències pròpies de l’educació a l’escola.
- Tot allò que ensenyem ha de se significatiu, es a dir, ha de vincular-se al coneixement de l’alumne i integrar-se en les seves estructures mentals, defugint la mera memorització com a únic objectiu . (David Ausubel)
- Tot i això, la significació no tindrà el mateix impacte en tots els alumnes. Cada alumne construeix el seu coneixement a partir de molts factors diferents, dins i fora de l’escola, que el fan únic. (Lev Semiónovich Vigotsky)
- Si el contingut que volem assolir no és molt atractiu, podem fer que el procediment ho sigui. De fet, el procediment pot portar més aprenentatge inherent, que el contingut al que volem arribar.
- Les coses importants s’aprenen fent-les
- Educar la ment sense educar el cor no es educació en absolut. Les emocions van lligades directament a la capacitat d’aprendre (Aristòtil)
- El professor no és el saber sinó el mediador del saber . F. Tonucci (i això ens converteix en imprescindibles….)
- La imaginació és més important que els coneixements. És el factor més important en la recerca científica.
- El que el mestre és, és mes important que el que ensenya. (Karl A. Menninge)
- El colmo de la estupidez es aprender lo que luego hay que olvidar. (Erasmo de Rotterdam)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada