Ens diu
Zavalloni: "En una societat
basada en l'èxit, el benefici i el guanyar, hem reflexionat sobre la
importància i el valor pedagògic de "perdre"? Perdre el temps, perdre
una partida, perdre un tren, perdre un objecte, perdre una cita, perdre algú,
perdre i prou...perdre!"
Podem donar una part de
la culpa del fracàs escolar a la nostra obsessió amb l'educació precoç, amb
l'èmfasi en la pressió per saturar d'aprenentatges acadèmics cada cop més
d'hora i més ràpid." Carl Honoré
"L'educació lenta i el retorn a la veritable qualitat dels aprenentatges i de l'educació són dos aspectes íntimament lligats". Joan Domènech
"Crec que els bons mestres, sigui quin sigui el sistema amb el qual ensenyen, intenten respectar el ritme de cada alumne. Qualsevol que hagi estat en una classe sap que aquesta és precisament la manera natural d'ensenyar". Carl Honoré
"L'educació lenta i el retorn a la veritable qualitat dels aprenentatges i de l'educació són dos aspectes íntimament lligats". Joan Domènech
"Crec que els bons mestres, sigui quin sigui el sistema amb el qual ensenyen, intenten respectar el ritme de cada alumne. Qualsevol que hagi estat en una classe sap que aquesta és precisament la manera natural d'ensenyar". Carl Honoré
"Els plantejaments de l'educació lenta, més respectusos amb els ritmes d'aprenentatge dels nens i infants, han de portar grans beneficis, tant a tot aquell alumnat que ha vist castigada la seva lentitud, com a tots els alumnes que, per les seves capacitats, tenen èxit en l'actualitat". Joan Domènech
"En la nostra cultura, la paraula lent és una paraula bruta, és sinònim de mandrós, avorrit, ineficient, no modern. Però la bona notícia és que el moviment Slow està aconseguint trencar amb aquest tabú". Carl Honoré
"Si l'educació lenta
ha de comportar una millor educació, també vol dir que els infants i joves que
puguin gaudir d'aquesta educació millor, també es convertiran en ciutadans més
coneixedors de la societat i també més crítics". Joan Domènech
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada