La Carme ens envia aquesta web amb recursos per treballar i millorar la competència oral. Hi ha un apartat de rúbrica on està molt sistematitzada l'evaluació dels alumnes, també es pot desarregar en word i personalitzar al propi gust.
Podeu anar a : COM COMUNICAR
Només una recomanació, les rúbriques ens permeten avaluar d'una manera ben objectiva però també són una important eina per presentar els criteris d'avaluació als nostres alumnes i fer-los més conscients d'allò que és més essencial a l'hora de fer una exposició.
En mostrem aquest exemple:
| 
Assolit | 
Poc Assolit | 
No Assolit | |
| 
Vocabulari | 
Empra un lèxic adequat  
al tema, a l’audiència, al
  grau de formalitat i al propòsit  
de la comunicació. | 
No sempre empra un lèxic
  adequat al tema, a l’audiència, al grau de formalitat i al propòsit de la
  comunicació. | 
No empra un lèxic adequat  
al tema, a l’audiència, al
  grau  
de formalitat ni al
  propòsit  
de la comunicació. | 
| 
Sintaxi | 
Construeix les frases
  correctament. Evita les oracions massa llargues,  
no utilitza mots crossa  
ni tics lingüístics.  | 
Comet algun error en la
  construcció de les frases.  
A vegades, no les acaba.  
En alguns casos, utilitza
  oracions massa llargues,  
mots crossa o tics
  lingüístics. | 
Construeix frases  
incorrectes o incompletes.
  Utilitza oracions massa llargues, mots crossa i tics lingüístics que
  dificulten la comprensió del missatge. | 
| 
Claredat  
i concisió | 
S'entén perfectament tot  
el que explica. El
  missatge  
és concís, no està format  
per continguts superflus. | 
En ocasions, costa
  entendre  
el que explica. El
  missatge  
té algun contingut
  superflu.  | 
No s’entén el que vol
  explicar. El missatge conté un excés d’incisos o construccions  
que aporten informació
  supèrflua o òbvia. | 
| 
Densitat  
informativa | 
Repeteix conceptes,
  paraules o frases. Formula preguntes retòriques i posa exemples per esponjar
  el discurs  
i fer-lo fàcil
  d’assimilar. | 
Utilitza pocs recursos per
  esponjar el discurs i fer-lo  
fàcil d’assimilar, com ara
  repetir conceptes, paraules  
o frases, formular
  preguntes retòriques i posar exemples. | 
No fa servir cap recurs per
  esponjar el discurs i fer-lo fàcil d’assimilar, com ara repetir conceptes,
  paraules  
o frases, formular
  preguntes retòriques i posar exemples. | 
| 
Mitjans  
de suport | 
Els documents impresos,  
les diapositives, etc., no
  presenten errors de forma  
ni de contingut. Tenen una
  unitat d’estil i són útils per millorar la comprensió  
de l’exposició. | 
Els documents impresos,
  les diapositives, etc., presenten alguns errors de forma o de contingut. No
  sempre tenen una unitat d’estil i a vegades enterboleixen la comprensió de
  l’exposició. | 
Els documents impresos,
  les diapositives, etc., presenten nombrosos errors de forma  
i de contingut. No tenen
  una unitat d’estil i enterboleixen  
la comprensió de
  l’exposició. | 
| 
Conclusió | 
El discurs inclou un
  apartat  
de conclusió que respon  
les hipòtesis, les
  preguntes  
o els objectius plantejats
   
en la introducció. | 
El discurs inclou un
  apartat  
de conclusió que respon
  parcialment les hipòtesis,  
les preguntes o els
  objectius plantejats en la introducció. | 
El discurs no inclou  
cap apartat de conclusió. | 
| 
Domini  
del tema | 
Respon amb rigor  
i coneixement les
  preguntes que originen l’exposició  
i les que li formula
  l’audiència,  
un cop finalitzat el
  discurs. | 
No sempre respon amb rigor
   
i coneixement les
  preguntes que originen l’exposició  
o les que li formula
  l’audiència,  
un cop finalitzat el
  discurs. | 
No respon amb rigor ni
  coneixement les preguntes  
que originen l’exposició
  ni  
les que li formula
  l’audiència,  
un cop finalitzat el
  discurs. | 
| 
Atenció  
i interès | 
Capta l’atenció, implica
  l’auditori, n’observa les reaccions i adapta el discurs als interessos dels
  destinataris. | 
A estones, capta
  l’atenció, implica l’auditori, n’observa  
les reaccions i adapta el
  discurs als interessos dels destinataris. | 
No capta l’atenció, no
  implica l’auditori en la comunicació  
i no adapta el discurs als
  interessos dels destinataris. | 
| 
Temps | 
S'ha ajustat al temps
  establert. | 
S'ha excedit o li ha
  mancat temps, però no gaire.  | 
Ha acabat molt ràpid  
o ha utilitzat molt més
  temps  
del previst. | 

 
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada